1 Temmuz 2009 Çarşamba

CIRQUE DU SOLEIL

Uzun zamandır DVD playerimde hiç bıkıp usanmadan izlediğim bir DVD var. Cirque De Soleil [Corteo] Onlarla ilk tanışmam Eurovision 2009 Moskova gecesine dayanıyor. Aslında daha önceleri Mediamarkt'da gördüğüm ama sürekli almayı ertelediğim bir gösteriydi. En sonunda arşivime Eurovision gecesinin de gazıyla ekledim. Ve o günden beri hayatımda en çok izlediğim üçüncü gösteri rekorunu elinde bulunduruyor :)

Gösteri bir palyaçonun ölmesiyle başlıyor [enteresanlıklar da işte bu andan itibaren alev alıyor :)] Önce dev avizelerde sallanan show girl'ler vintage kıyafetleri ve muhteşem bir şarkı "Volo Volando" eşliğinde bir o yana bir bu yana savrularak showun başlangıcını yapıyorlar ...
Sonrasında onları durdurmak imkansız , gökyüzünde ET vari dolaşan bisikletler , melekler , ip üzerinde sanki hiç bitmeyecek bir yolu tırmanıyormuş hissi veren cambazlar var. Kıyafet seçimleri 30'lu yılların izini taşıyor.Belki de bir sirkten beklenecek pek çok şey. Ama bunun dışında bir şey var ki işte beni asıl şaşırtan da bu oldu :) Müzikler ...
Müzikler show içerisinde palyaçolar tarafından canlı olarak çalınıp söyleniyor. Örneğin kırmızılı ispanyolvari bir cambaza serenat eden palyaçonun sesi ciddi anlamda iyi ve etkileyici. Flamenco tadındaki "El Cielo Sabra" isimli şarkı o beni o kadar etkiledi ki uzun zamandır beni bu kadar şaşırtan bir şarkıya rastlamadım diyebilirim.

Corteo'nun yapımcıları da müziklerin güzelliğini gözden kaçırmamış olacak ki sirkin bir de soundtrack albümü mevcut. Gösteri içerisinde ruh bulmuş bir çok ezgiyi [Balkan , İspanyol , Fransız Chansonları ve hatta Oryantal] bu CD de bulabilmek mümkün. Sirk sevip sevmediğinizi bilmiyorum ama bu DVD yi kiminle paylaşsam müziklerini nereden bulabilecekleri ilk soruları oldu :) DVD yi görürseniz raflardan alarak arşivinize eklerin derim ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder