28 Ağustos 2009 Cuma

VEFAT ETMEDEN ÖNCE DİNLENMESİ GEREKEN 101 ALBÜM


Sanatçı : Ayten Alpman

Albüm adı : Bir başkadır Ayten Alpman

Yayın tarihi : Mayıs 2007 // Ossi Müzik

Neden alınmalı : Hayatınızda duyabileceğiniz en kaliteli albümlerden birisine tanıklık edebilmek için ...

Sürpriz : Serdar Ortaç imzalı Yaz yağmuru şarkısının şaşırtıcı derecedeki mükemmel aranjesi

Yazarın seçtikleri : Yaz yağmuru , pencereler , sen benim şarkılarımsın


Ayten Alpman 2007 yılında yirmisekiz yıl aradan sonra müziğe geri dönerek gerçek bir albüm nasıl yapılırmış kanıtladı. Seçilen 10 cover parçanın Sadun Ersönmez tarafından yapılan muhteşem düzenlemeleriyle pop ve cazı harmanlayarak kulaklara gerçek bir bayram yaşattı.Belki de bunca yıl aradan sonra geri dönüşte cover yapmak riskmiş gibi görünebilir ama sıkı takipçileri dışında onu yeni tanıma fırsatı bulanlar için çok akıllıca bir hamle diye düşünüyorum.

Bir başkadır benim memleketim , tek başına , ben böyleyim gibi şarkıları yorumu ile bugünlere kadar taşımayı başarabilmiş Ayten Alpman bu albümü ile yine kalitesinden hiç birşey kaybetmediğini ve sesinin ne kadar güçlü olduğunu tek atımlık tabanca misali türeyen popçulara ders niteliğinde sunuyor ...

Albümde seçilen şarkılar ise çok renkli ... Nilüfer'den Erkekler Ağlamaz , Tual'den Pencereler , Serdar Ortaç'tan Yaz yağmuru , Grup Gündoğarken'den Sen benim şarkılarımsın , Halit Ergenç düetli Arkadaş gibi eserler sakin ama sıkmayan , bilakis içine alıp sarmalayan yorumlara sahip. Ne olursa olsun mutlaka her arşivde yer alarak mutlaka dinlenmeli. 10 şarkının on tanesi de boş geçmeden dinlenmeye değer ...

4 yorum:

  1. bu listeyi beğendim, ama merakımı bahşedinzi beyefendi, neden 101 de 100 değil :)

    bu arada, diğer blogunda da devamını beklıyoruz, en son 4te kalmıştı :D

    YanıtlaSil
  2. :))) 101 kitap serisine istinaden rakamı 101 olarak seçtim :)) Her zaman yedeğe ihtiyaç vardır :)) Diğer blogumda da devamı üzerinde çalışıyorum. Pek yakında :)

    YanıtlaSil
  3. Bu albümü elbette saklamak kaçınılmaz ama ben albümde yıllar sonra hatırlanması gereken ve de tam üstüne basılan

    ''Her Yaşın Ayrı Bir Güzelliği Var'' isimli 90'lı yılların Ajda şarkısını bir başka sevdim ...

    Ayten Alpman'a o kadar mı yakışmış, evet ...

    YanıtlaSil
  4. Haklısın Kadri. Bu albümü dostlarıma ilk dinlettirdiğimde hepsi çok şaşırdılar. Düzenlemeleri tamamıyla sarıyor insanı. Sen benim şarkılarımsın özellikle Santana tarzı bir düzenlemeyle beni en çok içine alan oldu. Ama tabii ki diğer tüm şarkılarda olduğu gibi her yaşın ayrı bir güzelliği var da takdire şayan ...

    YanıtlaSil