1 Ağustos 2009 Cumartesi

BAŞUCU ALBÜMLERİM

Bu bölümde hala bıktırmadan senelerdir yanımda olmayı başarabilen bazı albümleri sıralamak istedim :) Seçilen albümler takdire şayan yapımlarıyla ve oldukça az olan falsolarıyla beni hala mutlu edebilen eserlerle dolu. İşte beni dinlerken hala mutlu edebilen ve bu dünyanın dışına tekmeyle savuran albümlerden bazıları:)

A ) SEZEN AKSU - Düğün ve Cenaze : Bu albüme insanlar neden bu kadar burun kıvırdılar hala anlayamıyorum :) Goran Bregoviç imzalı seçilen 10 şarkıdan oluşan bu eserde Allah'ın Varsa , O Sensin , Kasım Yağmurları , Hıdrellez , Erkekler gibi şarkıların aranjmanları muntazam bir konsept ile bize sunuldu. Bence Sezen Aksu'nun deneme diye adlandırılmaktan ziyade önünde saygıyla eğinilmesi gereken bir eser olduğunu belirtmek isterim. Bu albüm cidden düğün ve cenaze durumlarını iyi empoze eden eserlerle dolu. Sözler çok güçlü. Evire çeviredinlemeye devam edeceğim :)

Seçilen şarkılar : Kasım yağmurları , hıdrellez , helal ettim hakkımı
Muadili albüm : Candan Erçetin - Aman doktor

B ) AYŞE HATUN ÖNAL - Sustuysam : Kim derdi ki sevgili Ayşe Hatun Önal çeksene elini'den sonra böyle iyi bir albümle çıkacak diye. Kalbe Ben isimli eseriyle en zorlu eleştirmenleri bile şaşırttı. Elektronik müzik ele yüze bulaşmadan nasıl yapılırmış gösterdi. Kaliteli bir video kliple de son noktayı koydu. Yok yok , aslında , inat , doğru kanaldan bağlan , bırakma beni gibi şarkıları bugün bile hla sıkılmadan dinleyebiliyorsam bu işte bir kalite vardır demektir. Düzenlemeleri yapan Erdem Kınay'ı da geçmemek lazım tabii. Bence bu albümde Bırakma beni şarkısına klip çekilseydi çok daha hızlı ivme alabilirdi ama tek kliple yetinildi :(
Seçilen şarkılar : İnat , aslında , bırakma beni
Muadili albüm : Hande Yener - Apayrı

C ) ORIENT EXPRESSIONS - Divan : Ülkemizden ziyade yurt dışında daha bir tanınan ve itibar edilen gruplardan birisi olan Orient Expressions Divan albümleri ile hala playlistimin en çok dinlenen eserlerine imza atmaktalar. Aynur Doğan , Adile Yadırgı , Sabahat Akkiraz gibi isimleri de divan albümünde konuk eden grup Buddha Bar başta olmak üzere bir çok yabancı complation eserde yerlerini almış kaliteli şarkılara ve düzenlemelere sahip.

Seçilen şarkılar : S.O.S , Dera Sor , Taken Live
Muadili albüm : Sabahat Akkiraz - Külliyat



D ) ŞEBNEM FERAH - Kadın : Şebnem Ferah'ı son dönemde takip etmeyi bıraksam bile bu debut albümüne saygımı asla yitirmeyeceğim. Son dönemlerde bu kadar kaliteli şarkıları mumla arar şekle girdiğimiz için içinde hiç boş yok olan bu albüme sevgim hala sürüyor. Vazgeçtim dünyadan ile çıkış yaptı sonrasında yağmurlar , bu aşk fazla sana , fırtına gibi hitleri sıraladı. Sezen Aksu ile ortak yaptığı bu eseri benim için Kültür Bakanlığı tarafından özel korumaya alınmalı :))

Seçilen şarkılar : Deli kızım uyan , fırtına , bu aşk fazla sana
Muadili albüm : Özlem Tekin - Aşk herşeyi affeder mi?


E ) NAZAN ÖNCEL - Ben Böyle Aşk Görmedim : Ben böyle albüm görmedim :)) Nazan Öncel'i esasen aynı nakarat ve daha önceki albüm ve plaklarıyla zaten sevmiştim ama sonrasında böyle bir çalışmayla devam edeceğini sanırım hiç birimiz tahmin etmemiştik :) O çıstak çıstak belki biraz 90 ların synthi-pop bestelerinden sonra ben böyle aşk görmedim gibi etnik bir çalışmayla devam etmesini Gökhan Kırdar ile olan ahbaplığına bağlıyorum :) Çok iyi hatırlarım o zamanlar kankilerdi. Neyse albümdeki sözler çok samimi ve etkileyici. Geceler kara tren , dillere düşeceğiz , eveleme gevelme develeme bitti , avare yıllar ve tabii ki ben böyle aşk görmedim gibi çalışmalarını hala severek dinler ve o zamanın toz bezi değmemiş yalınlığına geri dönerim :)

Seçilen şarkılar : Geceler kara tren , eveleme geveleme develeme bitti , avare yıllar
Muadili albüm : Candan Erçetin - Elbette

F ) SAMSUN DEMİR - Herkes Özgürdür : Samsun Demir şu anda DMC müziğin başında olan isim olmasının yanı sıra bir de benim yıllardır dinlediğim ilginç bir albüme sahip olması vesilesiyle pek sevdiğim bir isimdir :) Bu albümü ilginç kılan sesini sadece bir kaç şarkıda duymamızdan kaynaklanıyor. Daha çok prodüktörlük ile konuk sanatçıları birleştirdiği bir esere imza atmış. Seray Sever , Mirkelam , Ela Arslan , Handan Çivicik albüme ses veren ve düetlere ortak olan isimlerden bazıları. Beni her dinlediğimde yerime mıhlayan son kez başım dertte şarkısı için milyonlarca teşekkür etsem azdır :) "çarpmıyor artık kalbim ya da bunu duymuyorum , güneş içimi ısıtıyor ama ben üşüyorum " şeklinde devam eden parça en arabesk şarkıdan daha iç acıtan bir eser. Bu kadar da iddialıyım :))

Seçilen şarkılar : Son kez başım dertte , çöllerin buzdan yüreği
Muadili albüm : Dolapdere Big Gang - Just Feel

G ) AYLA DİKMEN - Seninle Sonsuza Kadar : Henüz ıssız adam filmi belki de cast seçimi aşamasındayken , anlamazdın şarkısını pek kimseler bilmezken tamamıyla kapağını beğenerek aldığım bir albümdü Ayla Dikmen'inki :) Ayla Dikmen ölmüştü ve şarkılar orijinal plak kayıtlarından arındırılarak bugünün enstrümanlarıyla Sadun Ersönmez vasıtasıyla tekrar aranje edilip piyasaya sürülmüştü. Albümdeki konuk sanatçılar Yaşar , Deniz Seki ve Emre Altuğ da sesleri ile albüme destek vererek bu deneme tarzı çalışmada yer aldılar. Albümdeki sözler çok yalın ve naif , yorum süper içtenlikte , düzenlemeler de harika olunca albümü yanımdan ayıramaz oldum. Sonra zaten Issız adam - anlamazdın çıkınca o şarkıyı da keşfetmiş oldum. Yani anlmazdın o albüm için bile sönüktü siz düşünün artık :)) Albümün tamamı dinlenmeli ve huzur dolunmalı diye düşünüyorum :)

Seçilen şarkılar : Nereye ? [R&B remix] , anlamadın mı , onu bunu bilmem kararlıyım :)
Muadili albüm : Ayten Alpman - Bir başkadır Ayten Alpman

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder