24 Haziran 2009 Çarşamba

VIDEO KLİP DEĞERLENDİRMELERİ :)

Hımm Tv'ye göz atmayalı bayağı zaman geçmiş. Bu arada yeni klipler almış başını gitmiş. Bir video klip çılgını olarak bir oturuşta 13 adet yeni videoyu tek nefeste izledim ve işte yorumlar :))

NİLÜFER - Bir Bilseydin [5/4] Mete Özgencil - Nilüfer iş birliğini özlemişim. Yeni albümünde yine Özgencil ile hem beste hem de videolar konusunda ortaklığa gitmesi beni çok sevindirdi. Klip oldukça sade ve rahatlatıcı. Daha ilk saniyelerinden itibaren bir Özgencil videosu olduğu belli .Konsept olarak daha önce çekmiş olduğu Unut Gitsin'in renkli versiyonu gibi gelse de şarkının anlamına uygun olmuş :)

ZİYNET SALİ - Hava Hoş [5/4] Ziynet Sali Greek müziğe bir dur diyeli kendisini daha çok sevdim. Cover parçalar yerine bu yazın hitlerinden Herkes Evine gibi bangır bangır bir parçayla çıkması süper bir adımdı. Videoyu ilk izlediğimde Murat Boz - Püf izliyormuş gibi hissettim ama daha sonra bu videonun daha cüretkar sahnelere sahip olduğunu görünce vazgeçtim. Şarkının sözleriyle uzaktan yakından bağlantısı olmasa da görsellik bakımından kırmızı ve tonları kullanılrak bşarılı bir çalışma ortaya çıkmış. Beğendim ama tutuldum desem yalan olur :)

GÖKSEL - Dudaklarında Arzu [5/5] İşte az önce söylediğim durum Göksel'in klibi için geçerli değil. Dudaklarında Arzu yerine Baksana Talihe coverına bir video beklerken bu şarkıyla çıkış yapması beni üzdü. Çünkü bu şarkıya ıllardır kanım ısınamadı nedense. Klip olarak geçmiş dönemlerin ruhunun başarılı bir şekilde görsellenmesi sağlanmış. O dönemin tadı gerçekçi çekimlerle sağlanmış. Tebrikler :)

KENAN DOĞULU - Rütbeni Bilecen [5/5] Rütbe bilmekle TV kafalılığın bir bağlantısını ancak üzerinde çok düşünüp de kendiniz yorum katarsanız bağdaştırabilirsiniz :) Tarkan takım elbise giydiğinde nedense olay olmuştu ama Kenan'ın Justin halleri pek kimsenin diline düşmedi. Video üzerinde emek hacandığı belli. İzlemekten zevk aldığım videolardan birisi oldu...

MANGA - Dünyanın SOnuna Doğmuşum [5/3] Nihayet şu yaratık tribinden kurtulmalarına sevindim. Klip olarak sosyal yaraya parmak basmak için kastıkları belli. Görsellik olarak beni pek cezbetmedi. Hatta sıkıldım bile diyebilirim. Zaten ikinci albümde kendilerinden beklenen patlamayı yapamamışlardı ama daha başarılı bir video ile belki bir ivme kazandırabilirlerdi.

SERTAB ERENER - Bu Böyle [5/5] Bu izlediğim 13 video arasından beni en çok sevindiren klip bu oldu. Hafiften uzak doğu temaları ile bezenmiş süper bir video. Sertab'tan uzun süre beklenen mükemmelliğe sahip bir çalışma. Zira Here I Am dan sona kliplerini çok sallar olmuştu ama bu dönüşü bana iyi geldi. Tarz olarak Banu Ünüvar'ın Küçük Aşk Katili videosunun değişik bir versiyonu olarak gösterilebilir ama kırmızının tonları kendisine çok yakışmış. Çok beğendim :)

ÖZGÜN - Zilli [5/3] Özgün Mirkelam yeni albüm hazırlarken onun yerine geçivermiş ve bu şarkıya bir klip çekerek taçlandırmış. Ama çok da iyi yapmamış. Standart kalıplar dışına çıkamayan sıradan bir video. Hiç bir yenilik esintisi yok ve sıkıcı. Olmamış olmamış olmamış ...

FUNDA ARAR - Yak Gel [5/5] Funda Arar videolarında genelde sadeliği tercih edenlerden. Bence bu video sade olmasına rağmen içine sarıveren bir görselliğe sahip. Işık oyunları ve de ağır hareketler şarkı konseptine uygun. Tam Funda Arar tarzı denilebilecek cinsten.

MURAT BOZ - Herşeyi Yak [5/3] Bir şarkıcının kendi klibini tekrar tekrar ve tekrar kopyaladığını hiç görmemiştim. Sağolsn Murat Boz bunu bşardı da görmüş oldum :)) Maximum - Püf derken şimdi de Herşeyi Yak aynı yönetmenin elinden çıkma çooook sıradan ve offf dedirtecek cinsten. Iııh olmamış. Uçurum'un yönetmeni ile anlaşmasını tekrar gözden geçirmesini tavsiye ederim.

IŞIN KARACA - Bilmece [5/5] Bu yazın en şaşırtıcı ikinci performansı. Bollywood kliplerini tiye alan Işın Karaca bize nihayet o güçlü kadın imajndn sıyrılarak hafiften eğlenceli bişeyler yapabileceğini de gösterdi. En hareketli şarkılarının videolarında bile ayağı yere sağlam basan Karaca bu videosu ile beni cidden şaşırttı. Yönetmenin eline sağlık...

YALIN - Ah Be Kardeşim [5/5] Evet bu video da bu yazın en şaşırtıcı birinci performansı. Nihayet Yalın da kabuğundan sıyrılmış ve yeni imajıyla artık pop star denilebilecek hareketler yapıyor. Bir ara korktum acaba Kylie Come In To My World e mi yaklaşıyor videonun seyri diye ama korktuğum olmadı :)) Uzun zamandır üzerinde bu kadar çalışılan ve emek sarf edilen bir işe denk gelmemiştim. Vizontele , Hokkabaz gibi filmlerin yönemeni Ömer Faruk Sorak da video klip sektörüne tekrar dönerek süper bir çalışmayla beni mest etti :) İnşallah bu ortaklık da devam eder [Bkz Nilüfer - Mete Özgencil]

ATİYE - Salla [5/5] Açıkçası bugüne kadar Atiye ile çok fazla aram olmadı. Ama bu videosu sayesinde bundan sonraki dönemlerde olabilir. Tam bir yaz klibi olmuş. Madonna'nın Sorry , Hung Up videolaındaki gibi otobüse adam alma konseptinden yola çıkılarak hazırlanan bu çalışmada renkler çok iyi kullanılmış. Yaz klibi işte güzel ...

BORA UZER - Dudaktan Dudağa [5/3] Bora'yı çok sevmeme rağmen videoları için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Keşke İngiltere listelerinde boy gösterdiği video olan Radio gibi bir klip çekseydi en azından. Ama dudaktan dudağa konu ,renkler ve konsept olarak ne yazık ki beni hiç cezbetmedi. Biraz daha özen göstermesini rica ediyorum :) Bir dinleyici ve izleyici olarak bu benim hakkım değil mi :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder